Fredagsskolen

Fredagsskolen er et sted, hvor vi lærer at handle i klimakrisen, i biodiversitetskrisen og i fællesskab. De fleste er efterhånden klar over, at der er store, uhyggelige forandringer på vej i Jordens øko- og klimasystemer. Det kan være vanskeligt og overvældende at læse om og sætte sig ind i hvad disse forandringer indebærer, især hvis man ikke ved, hvad man kan stille op. Hvad kan man gøre?

Store samfundsmæssige ændringer er nødvendige, for at vi kan imødekomme klimakrisens konsekvenser. I Fredagsskolen undersøger vi, hvilke handlinger vi kan foretage i fællesskab, for at disse forandringer kan ske, og vi alle kan møde klimakrisens alvor og omfang, uden at brænde ud og give op. Håbet er, at vi kan finde styrke i fællesskab, og sammen gøre noget, der giver mening.

Fredagsskolen laves af Martin og Nikolaj.
Musik af Lukas Rande og venner.
Grafik af Mads Frederik Geisler.

Nye episoder af Fredagsskolens podcast udkommer, når de er færdige.

Du kan kontakte os på info@fredagsskolen.dk